Ik ben mijn afvalpas kwijt

Je hebt een toegangspas nodig om afval weg te gooien in een ondergrondse container. Is er geen pas aanwezig als je de woning intrekt? Vraag deze dan binnen 4 weken gratis aan bij de gemeente. Na 4 weken rekent de gemeente hier kosten voor. Je kan de pas hier aanvragen.



Ben je je huissleutel kwijt? (woning en algemene toegangsdeur)

Hiervoor komt Coen Hagedoorn 24/7 langs. De kosten die hiervoor gemaakt worden, moet je natuurlijk zelf betalen. De kosten hiervoor zijn €110,-. Het is dus een goed idee om een reservesleutel aan een van je buren te geven. Tip: kijk tijdens kantooruren eerst even of onze sociaal beheerder aanwezig is. In de meeste gevallen kan hij even met je meelopen om de deur te openen.



De lift werkt niet goed

Als de lift het niet doet, dan kan je zelf bellen met het bedrijf Kone: 070 317 10 00.



Mijn toilet is verstopt

Bij verstopping kan je zelf bellen met RRS: 030 248 26 00.



Mag ik een huisdier hebben bij Place2BU?

Honden en katten zijn niet toegestaan, hulphonden wel. Voor het houden van kleine huisdieren in een kooi die geen overlast bezorgen, moet je toestemming vragen. Dit kan via WhatsApp.



Gemeenschappelijke ruimte

Per verdieping is er 1 woning leeggehouden. Deze woning is de gemeenschappelijke ruimte. De ruimte hebben we voorzien van een voordeur met glas erin, zodat je altijd kunt zien wie er binnen is.



Gemeentelijke belastingen

In de gemeente Utrecht moet je in de meeste gevallen gemeentelijke belastingen betalen. De verwachting is dat dit voor jou over 2019 gemiddeld ongeveer €23,00 per maand is. Je kunt informatie over gemeentelijke belastingen vinden op www.bghu.nl. Heb je een laag inkomen? Dan kun je in sommige gevallen kwijtschelding aanvragen. Dit doe je via www.bghu.nl en login in op Mijn Bghu (met je DigiD).



Inboedelverzekering

Informeer je inboedelverzekeraar over je verhuizing naar Place2BU. Als je nog geen inboedelverzekering hebt, raden we je aan om dit snel te doen. Hiermee verzeker je je eigendommen tegen diefstal en beschadiging.



Huurbetaling

De huur wordt elke maand rond de 25ste afgeschreven voor de maand daarop. Rond 25 juni wordt dus de huur van de maand juli afgeschreven. Zorg ervoor dat er voldoende geld op je rekening staat.



Heb ik recht op Huurtoeslag?

Dit kan je vinden op www.toeslagen.nl Je kunt hier ook huurtoeslag aanvragen.



Werkt je internetaansluiting niet?

Je kunt het modem resetten via de resetknop op de voorkant. Druk de resetknop (10 seconden) in totdat alle lampjes 2 x hebben geknipperd. Je kunt nu weer inloggen met bovenstaande gegevens.

Werkt je internetverbinding nog steeds niet na de reset of heb je andere vragen over je internetverbinding? Neem dan contact op met de Internet Helpdesk van Place2BU:  070 328 16 22.



Huur opzeggen

Huur opzeggen kan je doen via MijnPlace2BU.



Overlast

Op een klein oppervlakte wonen 490 enthousiaste Place2BU bewoners. We gaan ervan uit dat iedereen aardig is voor elkaar en dat er geen overlast is. Hieronder beschrijven we wat je moet doen als je wel overlast ervaart van je buren. Wat je zelf doen bij overlast? In eerste instantie is het altijd het beste om zelf in gesprek te gaan en te vragen of bijvoorbeeld de muziek wat zachter mag. Zorg er dan wel voor dat je zelf rustig bent voordat je het gesprek aangaat. De ervaring leert dat wanneer je het gesprek aangaat als je boos bent de uitkomst vaker negatief is dan positief. Stel je rustig voor en leg uit wat de overlast met jou doet, maak geen verwijten. Kom je er niet uit? Meld de overlast dan via www.mijnplace2bu.nl. De sociaal beheerder van Place2BU neemt dan binnen 2 werkdagen contact met je op.

 

Hoe meld ik aanhoudende overlast bij Place2BU?
Blijft de overlast aanhouden en is deze niet ernstig genoeg om de politie te bellen? Meld de overlast dan via www.mijnplace2bu.nl. De sociaal beheerder van Place2BU neemt dan binnen 2 werkdagen contact met je op.

 

Wanneer moet ik de politie bellen?

Er zijn situaties waarin het beter is om gelijk de politie te bellen, bijvoorbeeld bij: aanhoudend geschreeuw, intimidatie, dealen of bedreiging. Pak dit niet zelf op, maar bel de politie. Twijfel je of voel je je onveilig? Bel dan ook de politie.

 

De politie is langs geweest, wat nu?

Meld de overlast dan via www.mijnplace2bu.nl, zo kunnen wij passende acties ondernemen.



Digitaal contact

Place2BU is een community voor voornamelijk jongeren. We hebben er daarom voor gekozen om al het klantcontact te laten verlopen via WhatsApp. Heb je een vraag of suggestie? Stuur ons dan een WhatsApp bericht op 06 28 44 88 80. We reageren op werkdagen op de WhatsApp berichten.



Spreekuur sociaal beheerder

Op werkdagen tussen 09.00 en 10.00 uur heeft de sociaal beheerder spreekuur in zijn kantoor in het centrumgebouw. Heb je vragen die wat meer tijd vergen of wil je een persoonlijk gesprek, maak dan een afspraak. Liever wel tijdens kantooruren, maar dat hoeft niet altijd perse. Wil je een afspraak maken dan kan dit natuurlijk ook via WhatsApp.



Huisbewaarderschap

Ga jij voor een aantal maanden in het buitenland werken of studeren? Dan kan jij via Mijn Place2BU huisbewaarderschap aanvragen, zodat je na je buitenlandse avontuur weer je studio in kan.



Klacht indienen

Ben jij ontevreden, laat het ons weten via WhatsApp of het spreekuur. Wij proberen je klacht zo goed en zo snel mogelijk op te lossen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet uitkomen. Je kan dan met je klacht naar de onafhankelijke Klachtencommissie (KWRU).



Afval

Er zijn ondergrondse afvalcontainers aanwezig op het terrein van Place2BU. Hier kan je je huisvuil in kwijt. Grofvuil moet je wegbrengen of laten ophalen.



Grofvuil

Verhuis en grofvuil mag niet bij het gewone huisvuil. Grofvuil past door gewicht of afmeting vaak niet in een ondergrondse container. Als je dit afval er toch probeert in te proppen kan de ondergrondse container defect gaan. Je kunt grofvuil zelf brengen naar een afvalscheidingsstation of laten ophalen. Bij het afvalscheidingsstation kan je ook een gratis aanhanger lenen om het grofvuil weg te brengen. Je kunt grofvuil ook laten ophalen. Je maakt hiervoor een afspraak met de gemeente. Je kan dit hier doen.



Wasserette

De studio's zelf zijn niet voorzien van een wasmachine-aansluiting. Je kan je kleren wassen in de wasserette in het centrumgebouw. Deze ruimte is (ook) van buitenaf toegankelijk en wordt geëxploiteerd door Esprit. De ruimte is voorzien van:

•            Vijf professionele hotfill wasmachines, normale inhoud

•            Één professionele hotfill wasmachine, met extra inhoud (ook geschikt voor je dekbed)

•            Vier drogers

Meer informatie over de openingstijden en de prijzen zijn terug te vinden in de wasserette.



Televisie

Bij Place2BU zijn geen CAI-aansluitingen in de woning. Als alternatief bieden wij KPN. Nieuwe bewoners ontvangen hier informatie over na het tekenen van de huurovereenkomst.



Beveiliging

Er hangen camera’s bij alle in- en uitgangen van de gebouwen, waarvan een aantal camera's zicht hebben op de parkeerplaats. De camera's bij het centrumgebouw en de wasserette zien ook een klein stukje van de parkeerplaats.